Copii de „azi” simt tot mai frecvent necesitatea de a-şi îmbogăţi cunoştinţele generale despre tot ce-i înconjoară. Sutele de întrebări îi îndeamnă să pătrundă în studierea informaţiilor ce i-ar ajuta să dezlege un şir de enigme. Misterele din lumea care-l înconjoară pot fi decodificate în rezultatul cercetărilor. Cercetarea este o modalitate de învăţare captivantă şi motivantă pentru elevi. Menirea învăţătorului este de a susţine micile intenţii ale copiilor în procesul rezolvării unor probleme teoretice sau de a realiza o activitate practică prin intermediul unei investigaţii. Promovarea aspectelor de cercetare incipiente în rândul copiilor mici creează multiple oportunităţi în vederea obţinerii unor performanţe la nivel individualizat.
Concursul se desfăşoară în scopul încurajării copiilor de vârstă şcolară mică în exersarea abilităţilor de a întreprinde cercetări ştiinţifice. Concursul îşi propune să atragă sugestii care să contribuie la descoperirea mijloacelor, forme moderne de organizare a învăţării, care să potenţeze interesele, aptitudinile elevilor, creativitatea şi ingeniozitatea acestora.
GRUP ŢINTĂ
1 elev/Grup alcătuit din 2 elevi din clasa a IV-a.
Coordonatori:
- Cadre didactice din învăţământul primar
- Părinţi
SECŢIUNI
- Creativitatea cadrului didactic manifestată prin ghidarea elevilor în elaborarea și aplicarea Proiectelor de cercetare.
- Comunicările elevilor în rezultatul cercetărilor ştiinţifice (relatări, prezentări Power Point, Prezi etc.)