La data de 15 august 2024 au fost organizate două ședințe de consultare a opiniei elevilor și părinților privind selectarea echipamentului / mobilierului în cadrul Proiectului implementat de MEC „Îmbunătățirea Calității Educației”.
În cadrul ședințelor au participat elevii și părinții claselor primare și gimnaziale:
– Elevi participanți din clasele II-IX: 35 (fete – 26, băieți – 9);
– Părinți participanți ai elevilor din clasele II-IX: 25 (femei – 24, bărbați – 1).
La prima etapă a ședinței, participanții au fost informați despre activitatea în cadrul proiectului „Îmbunătățirea Calității Educației”, bugetul disponibil de 11400 USD. Resurse din împrumut oferit de către Banca Internațională de Reconstrucție și Dezvoltare. Totodată li s-a prezentat lista inițială de echipamente, mobilă și alte resurse care pot fi achiziționate în cadrul proiectului.
Lista poate fi consultată aici: • Lista echipamente
La cea de a doua etapă, atât elevii cât ți părinții, au fost împărțiți în a câte patru grupuri de lucru în cadrul cărora au identificat prioritățile școlii în îmbunătățirea calității educației.
La cea de a treia etapă membrii grupurilor au avut sarcina de a corela echipamentele și alte bunuri care pot fi achiziționate în cadrul proiectului cu prioritățile identificate. Elevii și părinții au ținut cont de faptul că, echipamentele selectate trebuie să contribuie la dezvoltarea calității educației în școală, dând răspuns la următoarele întrebări:
* Câți elevi (fete și băieți) vor beneficia direct de dotări? (imediat după achiziție și în următorii ani)?
* Cum echipamentul ales spre a fi achiziționat contribuie la îmbunătățirea rezultatelor școlare în general (creșterea interesului elevilor pentru studii, creșterea gradului de implicare a acestora în cadrul orelor, etc.)?
* Cum echipamentul va contribui la îmbunătățirea competențelor digitale?
* Cum echipamentul va contribui la îmbunătățirea cunoștințelor științelor reale?
* Cum echipamentul va contribui la creșterea siguranței și stării de bine a elevilor?
La cea de-a patra etapă, au fost organizate dezbateri, fiecare grup prezentând decizia inițială și apoi grupele ajungând la un consens.
Grupurile de lucru constituite din elevi și părinți au optat pentru următoarele:
1. Leptopuri pentru sala de informatică, motivând prin alegerea curriculei la decizia școlii în anul de studii 2024-2025 a disciplinelor opționale: „Proiectare și dezvoltare web”, „Programare Java distractivă”;
2. Panouri interactive, motivând prin faptul că, interacțiunea directă cu conținutul face învățarea mai captivantă și mai eficientă; pot crea și edita conținut direct pe panou dezvoltându-și astfel abilitățile creative;
3. Culere de apă – accesul la apă potabilă curată și sigură este un drept fundamental al omului și un factor esențial pentru o viață sănătoasă și productivă;
4. Imprimantă multifuncțională A3 – imprimanta multifuncțională oferă o gamă largă de avantaje cu ar fi: viteza ridicată de imprimare permit finalizarea rapidă a proiectelor, indiferent de volumul de documente; poți efectua o varietate de sarcini economisind timp și spațiu; formatul A3 permite imprimarea de documente și imagini de format mare precum planuri, postere și afișe realizate de elevi în cadrul lecțiilor cât și în cadrul activităților extracurriculare organizate de consiliul reprezentativ al elevilor;
5. Laboratoare digitale pentru disciplinele biologie, chimie, fizică – elevii vor avea acces la experimente virtuale care pot fi periculoase sau costisitoare în condiții reale, astfel înțeleg mai bine conceptele științifice într-un mediu sigur și controlat.
Important! La data de 16 august 2024 urmează a fi organizată ședința de consultare a opiniei cadrelor didactice privind selectarea echipamentului, ca mai apoi, Consiliul de Administrație într-un format lărgit să se întrunească pentru a stabili lista finală a bunurilor de care va beneficia instituția noastra în cadrul Proiectului implementat de MEC „Îmbunătățirea Calității Educației”.
Eroiii Internetului – Siguranței Online
Dragi elevi și părinți, În această săptămână, elevii claselor a II-a – a VI-a vor porni […]