La data de 21 martie 2024, am avut drept oaspeți reprezentanții IP Școala Profesională nr.4 din municipiul Chișinău. În cadrul întâlnirii cu elevii clasei a IX-a a fost prezentată oferta educațională a școlii, durata studiilor și beneficii oferite.
Cadrele didactice din instituția noastră conștientizează faptul că, elevii trebuie formaţi ca să poată valorifica oportunitățile legate de carieră, precum și de a se adapta/ajusta ușor realităţi, reieșind din schimbările rapide ce vizează contextul național, local sau internațional. Prin recunoașterea și identificarea propriilor abilități, atitudini, interese și necesități individuale, și modul în care acestea sunt racordate la lumea muncii, elevii dobândesc competențele necesare pentru viața de adult.
Ghidarea în carieră a tinerilor efectuată profesionist și cu impact durabil, contribuie la extinderea perspectivei de viitor a tinerilor. Aceștia sunt încurajați să-și urmeze calea de carieră aleasă personal pentru a-și valorifica abilitățile și interesele personale. Acest fapt aduce beneficii și oportunități sistemului economic în procesul de recrutare a forței de muncă calificată.
Planificarea carierei reprezintă:
* proces de identificare a nevoilor, aspiraţiilor şi oportunităţilor privind cariera în cadrul unei organizaţii, precum şi acela de realizare a unor programe de dezvoltare a resurselor umane, în scopul susţinerii carierei respective;
* proces de alegere a ocupaţiilor, organizaţiilor şi căilor de urmat în cadrul unei cariere;
* proces continuu de descoperire, în cadrul căruia o persoană dezvoltă lent un concept propriu ocupaţional, ca rezultat al capacităţilor, nevoilor, motivaţiilor şi aspiraţiilor acesteia, precum şi al propriului sistem de valori;
* proces prin care angajaţii individuali identifică şi traduc în viaţă paşii pentru atingerea scopurilor carierei;
* proces deosebit de complex şi sistematic de stabilire a obiectivelor carierei, de elaborare şi implementare a strategiilor, de autoevaluare şi analiză a oportunităţilor, precum şi de evaluare a rezultatelor;
* procesul prin care angajaţii îşi evaluează punctele forte şi punctele slabe, întrevăd oportunităţile de dezvoltare în cadrul organizaţiei şi îşi stabilesc obiectivele şi planurile prin care să îşi orienteze propriile cariere în direcţia dorită (angajaţii sunt cei care poartă principala responsabilitate a felului în care îşi conduc cariera proprie, organizaţiei îi revine un rol esenţial în acest sens şi anume, acela de facilitator).
Vă prezentăm filmulețul (prezentare) realizat de IP Școala Profesională nr.4 din mun. Chișinău